1. Szezon előtti csapatválasztási pálya: Spanyolország - Circuit de Catalunya (Barcelona)
2. Versenykiírás:
A bajnokság lebonyolítása:
Szabadedzések: folyamatosan (0-24)
Időmérő- Bemelegítő edzés- Verseny: minden héten vasárnaponként 15:30-tól
3. Nevezés:
Aki rendelkezik az rFactor program futtatásához elégséges konfigurációjú géppel, valamint megfelelő internet-kapcsolattal, nevezhet a bajnoki szezonra, feltéve, ha elfogadja jelen szabályzatot és van még szabad státusz.
4. Sportszerű viselkedés:
A bajnokság szervezőinek elsődleges célja, hogy mindazoknak, akiknek nevezése elfogadásra került
és megkapták a versenyengedélyt, kellemes időtöltést és szórakozást biztosítson, éppen ezért elvárják a sportszerű viselkedést.
Sportszerű és tisztességes magatartást tanúsít a versenyző, ha a rendezvény során figyelemmel van
arra, hogy nem egyedül van a pályán, szándékos vagy gondatlanságból nem okoz balesetet, betartja a szabályokat, a rendezvény során nem kényszerít másokat balesetveszélyes helyzetbe, illetve nem juttat másokat jogtalan előnyhöz.
5. Szabadedzés:
A szabadedzés célja, hogy a versenyzők együtt gyakoroljanak, a szabad beállításokkal a legjobb
köridőt érjék el, melyet a szerver a HOTLAPS-on rögzíti. A szerver folyamatosan üzemel. Autó
beállítást a versenyzők másoknak nem kötelesek adni.
Megbeszélés szerint vannak előre meghirdetett szabadedzések, melyek végén rajtgyakorlatokra, és
néhány körös futamokra van lehetőség. Ezeken a részvétel ajánlott.
6. Időmérő:
Az időmérő edzés egyetlen szakaszból áll. Az időmérő edzés után minden beállítást lehet módosítani. Azok a pilóták, akik mért kört teljesítenek az időmérőn, kötelesek ugyanazzal a gumikeverékkel indulni a futamon.
A kvalifikáció alatt a be- és kilépések nem megengedettek. A meghibásodással küzdő versenyzők csak az időmérő lejárta után léphetnek vissza a szerverre!
7. Bemelegítő edzés:
Ez alatt minden versenyző köteles meggyőződni arról, hogy technikai akadálya nincs a futamon való
indulásának, internet kapcsolata megfelelő. A bemelegítő edzés szolgál arra is, hogy mindenki még
beállítsa a saját magának megfelelő autót és esetleg tesztelje is, ha akarja.
8. Felvezető kör:
A felvezető körben nincs fékpróba, nagy sebességről való lassítás, figyelmetlen vezetés. Fékpróba
csak, és kizárólag a célegyenesben (rajtrácson) engedélyezett. A figyelmetlenségből elkövetett károkozás, illetve más játékos veszélyeztetése büntetéssel jár.
9. Futam:
A futam a rajtra való felállással, majd a felvezető körrel kezdődik, és az előre rögzített versenytáv
megtételéig tart. A futam során végig elvárt a tisztességes magatartás és a sportszerű viselkedés. A rajtrácsra csakis olyan versenyzők állhatnak fel, akiknek a HOTLAPS-on minimum 20 mért kör szerepel a nevük mellett illetve a legjobb időeredményük jobb, mint az első helyezett legjobb eredményének a 107%-a.
10. Chatszabály:
Időmérő és Verseny alatt a chat használata Tilos! Kizárólag a Safety Car írhat, amikor bejön és amikor kimegy.
11. Pontozás:
Első hely: 10 pont
Második hely: 8 pont
Harmadik hely: 6 pont
Negyedik hely: 5 pont
Ötödik hely: 4 pont
Hatodik hely: 3 pont
Hetedik hely: 2 pont
Nyolcadik hely: 1 pont
A fenti pontozás csak akkor érvényes, ha az adott pilóták teljesítették legalább a verseny 75%-át.
12. Safety Car:
Bizonyos szituációkban, főleg baleseteknél a BT (Bírói Testület) beküldheti a pályára a Safety Car-t
(Biztonsági autó). Ekkor a Chat ablakban figyelmezteti a versenyzőket, hogy egészpályás sárga zászló van érvényben, azaz előzni Tilos! Ekkor az első helyezett és a többi versenyző is besorol az SC mögé, a sárgazászló előtti sorrendben. A körhátrányban lévők visszavehetik a körüket, de csak egyet. Az egészpályás sárga zászlós fázis alatt a boxutca nyitva van, kerékcsere, javítás engedélyezett. Aki a
Biztonsági autó fázis alatt kimegy a bokszba, az már nem veheti vissza a bokszutcába érkezés előtti helyezést. Ahova érkezik a mezőnybe, ott kell folytatnia versenyt, még ha körhátrányba is került. A SC időben jelzi, hogy elhagyni készül a pályát és a következő kör kezdetétől, zöldzászló lesz érvényben. Ekkor az első diktálja az iramot és a többi versenyző követi. Az első versenyautó lassíthat az SC jelzéstől kezdve, de ha már megnövelte a tempóját, azt újra nem lassíthatja vissza. A pályán általában a célegyenes rávezető kanyarívben van felfestve az SC vonal. Ez jelzi a versenyzőknek, hogy innentől kezdve lehet előzni.
14. Kilökés, Baleset, Pálya elhagyása ( vágás, szélesítés), Egyéb manőverek:
Kilökés alatt értjük, ha két autó közül a hátsó olyan mértékben ér hozzá az előtte haladó autóhoz,
hogy annak vezetője elveszti uralmát a versenygépe felett, függetlenül attól, hogy elhagyja eközben a
pályát vagy sem. Ha kilökés után közvetlen a vétkes (kilökő) versenyző megelőzi a vétlent, az
szabálytalan előzésnek minősül. Kilökés során, ha a vétlen versenyző autója a pályán kívülre kerül,
avagy a pályán belül maradva megpördül, a balesetet okozó versenyző köteles büntetés terhe mellett a vétlen versenyzőt bevárni, még akkor is, ha eközben őt magát megelőzi egy harmadik (negyedik stb.) autó.
Pályaelhagyás esete: Olyan pillanat, amikor az autó kettőnél több kereke hagyja el a pálya kijelölt
vonalát. Ezt legtöbbször fehér vonal jelzi, a kerékvető a pálya részének számít, illetve előzetes
tájékoztatás szerint egyes pályákon a zöld („műfüves”) részek is. A pályaelhagyás minősíthető
előnyszerzési kísérletnek, függetlenül attól, hogy az sikerült-e vagy sem. A pályaelhagyások
mennyiségétől, és minőségétől függően utólagos büntetésre lehet számítani. A pályára való
visszatérést minden esetben alapos körültekintéssel kell megtenni. Tilos veszélyeztetni a pályán
szabályosan haladó versenyzőket. Előzési manőver: Minden esetben az elől haladó pilótának joga van megválasztani szabadon féktávját, és kanyarodási ívét. Utóbbit addig a pillanatig, amíg az őt előzni készülő autó első tengelye a bukósisakja vonalába nem ér. Amennyiben ez még a fékezési pont előtt megtörténik, akkor köteles olyan ívet választani, amely mellett még marad legalább egy autónyi hely. Egyenesekben a védekező pilótának Tilos egynél többször irányt váltania (cikáznia).
15. Óvás:
A versenyt követő napig (azaz hétfőig) óvást lehet benyújtani. Akár a fentiekben leírtakhoz hasonló
esetekben is, amennyiben az nem, vagy nem megfelelően lett szankcionálva a futam közben. Az
óvásban meg kell jelölni az érintett kört, az érintett versenyző(k) nevét, valamint röviden ismertetni
kell az óvás indokát. Ezt a ligavezetőnek kell szóban vagy írásban elküldeni.
16. Büntetések:
A program egyes szabálytalanságok elkövetőit automatikusan szankcionálja különböző büntetésekkel, ezek a következők:
Bokszutca-áthajtásos, Stop & Go vagy Fekete zászló.
A szerveren lévő BT tagok is szabhatnak ki büntetéseket a futam során valós időben, esetleg a
következő futamra.
a) Bokszutca áthajtás (utólagos megfelelője a 25mp-es időbüntetés),
b) 10mp-es Stop & Go büntetés
c) Rajtrácson való hátrasorolás,
d) Bokszutcából való rajt,
e) Pontlevonás,
f) Eredmény törlése,
g) Futamtól való eltiltás,
h) Kizárás a bajnokságból.
17. Programbeállítások és segítségek:
Minden autó azonos fizikával rendelkezik, így azok csak formájukban, festésükben stb. térnek el
egymástól.
a) Gumikopás: Normál
b) Üzemanyag fogyasztás: Normál
c) Mechanikai meghibásodások: Normál
d) Időjárás: Változó (RFE Plugin)
e) Versenytáv: 150 km-nek megfelelő körszám
f) Sérülési érzékenység: 40%
Segítségek a ligában:
a) Kipörgés gátló: Magas
b) Blokkolás gátló (ABS): Magas
c) Stabilitási segédlet: Magas
d) Automataváltó: Bekapcsolva
e) Automata kuplung: Bekapcsolva
Minden más segítség Tiltott, illetve nem elérhető!
|